Upp & Ner, Ner & Upp

Den här terminen har verkligen tärt på mig ordentligt!
Kanske för att det är få gånger jag haft medvind när det kommer till skolan.. Jag blir inte riktigt klok på detta och är så sugen på att hoppa av och börja jobba istället.. Omtenta på tisdag igen, jag och Elin, hand i hand går vi ner i bunkern och ser till att fixa den satans externredovisningen!! 
Jag är visserligen glad att jag klarade omtentan i marknadsföring, en tenta mindre på listan iaf, alltid något! 
När jag kommer in i såna här stunder när jag känner mig värdelös, dum och ur spår så är jag glad att jag har min karl, han får mig alltid att komma igen efter en ihopbrytningsstund trots att jag tror det är omöjligt.. 
Men nu är det ju inte bara skolan som krånglar, utan tuuusentals saker runt om kring som bekymrar mig är det också såklart, en olycka kommer ju sällan ensam som man säger! 
Nu har jag iaf bockat av en sak på listan, Polisanmälan är gjord.

Nästa grej att ta tag i är att besöka någon typ av vårdcentral, jag måste få bukt med vad det är som gör att jag är så förskräckligt trött jämt och ständigt, små hugg här och där och allmänt ont i kroppen, jag är en sån som gärna drar ut på denna typen av besök, jag vill nämligen inte visa mig svag och tänker gärna "jag är nog bara löjlig, alla känner såhär och det går nog över snart", väntar gärna in i sista sekunden tills någon måste tvinga mig till läkaren eller rent av släpa dit mig :P
Jag vet att det låter sjukt dumt, jag tror jag ärvt det efter min far och farfar om jag ska vara ärlig..
Därav en väldigt brusten blindtarm en gång i tiden, varför åka in till sjukhuset när man spyr 2 veckor i sträck liksom? det är nog normalt... herregud vad dum jag känner mig när jag inser hur jag faktiskt beter mig! Skärpning!

Försöker hitta någon vårdcentral här i närheten, så svårt när man aldrig varit på nån vårdcentral i en "ny" stad, man vet ju ingenting om hur det fungerar här osv.. men antar att det bara är att ringa första bästa och be om en tid??
En tredje sak är att jag borde gå och ta cellprover för livmoderhalscancer som jag fick kallelse till hemma när jag fortfarande var skriven där.. Har hittat en klinik som sysslar med sådant här nu iaf, kostar 80kr tydligen, hemma var det gratis.. attans! Men men, bara att göra't, det är det värt alla gånger!
Sådär, nu vet jag vad jag måste ta tag i, det brukar ju bli mer verkligt av att skriva om det, iaf för mig! Så nu
ska det bara tas tag i :) lättare sagt än gjort.. 

Dags att återgå till plugget nu när jag har rensat hjärnan på en del av allt det som bekymmrar mig just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0