It's a beautiful morning

Lördagsmorgon, solen skiner och det är ruskigt kallt utanför dörren har jag hört, så jag vågar knappt öppna balkongdörrn.. Fortfarande småkrasslig, känner mig nästan bakfullt trots att jag låg hemma på soffan och tittade på film hela kvällen igår tills J kom hem, dyngrak! Aldrig sett honom så, blev smått irriterad, eller okej jag blev jätteirriterad faktiskt :P trött, krasslig och ville bara sova.. det var svårt att få honom  i säng och på rätt sida av sängen och inte över båda täckena.. gah! Kändes som jag tog hand om en tre-åring, haha! 
Men men, han har väl tagit hand om mig en och annan gång så jag antar att det bara var att ta med en klackspark!
Tror det var hans andedräkt som gjorde mig bakfull alltså :/ Öl, Rödvin & Captain Morgan.. euw, luktade inte sommaräng brevid mig i sängen imorse vill jag lova!
Nåja, gick upp för ca en timme sedan och började diska, koka ägg, koka gröt och te-vatten. Dukade upp världens brakfrulle på köksbordet, smått likt en hotellfrukost ;) Men när det väl var dags att äta hade J somnat i soffan igen.. försökte få upp honom, sa tillochmed att han fick ta med sig täcket!! (vilket jag i vanliga fall förbjuder vid köksbordet) och han mumlade "jaja, jag kommer, men sluta tjata", men inte kom han! 

Så jag satte på musik och åt frukost ensam, det var mysigt och jättegott! Jag älskar kokta ägg på morgonen, galet gott alltså! Att jag har missat det så länge under mitt liv som människa!
Idag blir det en promenix till stan för att gå på systemet, skulle hemskt gärna vilja kunna göra som förr på helgerna, köpa en ny outfit till varje kväll.. men som student har man vissa begränsningar på ekonomifronten, så det är inte ofta det införskaffas nya kläder inte, strumpbyxor på sin höjd! Prio på vad pengarna ska gå till är ungefär såhär;
1. Föda
2. Alkohol
3. Kurslitteratur
4. Div. nödvändigheter
5. Kläder
6. Div.Onödigheter


Sånt man får ta, bra att få den här erfarenheten och lära sig leva med "lite" pengar i guess :) och sen pluggar man ju faktiskt för att i framtiden kunna få ett jobb där man tjänar pengar och kan unna sig allt man missade under student-tiden, såsom resor, saftiga köttbitar, restaurangbesök osv...
Nu ska jag försöka skaka liv i karln, take care!
Things will never be the same again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0