I'm dreaming of a white christmas!

Torsdag och imorse var det tenta-dags, 8.15 klev vi ner i den berömda bunkern..
Det gick över förväntan måste jag säga, men är inte säker på G endå, känns som att U är min favoritbokstav denna termin, vilket innebär omtenta, tenta, omtenta, skrivuppgift på 8-10 sidor varje vecka ungefär = Slutkörd!
Aldrig varit så trött som nu sedan jag började på universitetet, och det är inte bara jag som har det såhär och känner såhär, vi är flera så när utvärderingen av kursen ska in så ska lärarna få höra ett och annat.. jag menar, varför byta ut böcker till dubbelt så tjocka på engelska för att för "många" fick högsta betyg förra året? 
Det är samma innehåll i böckerna och grunderna i t.ex marknadsföring lär ju inte förändras på ett år, nej det var ett riktigt snedsteg av dom att hålla på och trixa med kurslitteraturen på detta vis, det har gått så långt att jag börjat titta efter jobb istället...
Nåja, nu är det som det är, bara att göra det bästa av situationen! 
Efter tentan var det precis det vi gjorde, det bästa av situationen alltså. Jag, Elin och Lisa åkte hem till Elin för att se på Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst", den var Fantastisk och det hela bestod av två timmars skratt och tårar, sorgligt och så grymt kul om vart annat! Precis vad vi behövde nu efter flera veckors tentaplugg i olika delkurser om vart annat.. 

Vi åt enchilladas och bakade sedan den mest perfekta kladdkakan någonsin som vi åt till filmen "Surviving Christmas" med Ben Affleck i huvudrollen, Älskar att se på julfilmer såhär när det närmar sig, man får liksom känslan! 

Så jag tog känslan med mig hem till min älskade och satte igång och städade innan vi gick upp på vinden och hämtade lite julsaker, så nu sitter jag här i ett mer juligt hem och trivs utmärkt! :) 
På lördag ska jag ner på stan och införskaffa lite mer julsaker och lite sånt så jag kan fixa adventsljusstaken till på söndag med! Det är viktigt för mig att tända ljus på advent! 

J åker till sthlm över helgen så jag blir gräsänka! Men det går nog ingen nöd på mig för imorgon blir det festligheter med ett gäng godingar för att fira tentan, det ska bli kul!
Och på lördag kommer några från laget hit för lördagsmys, film, spel och massa kul ska vi ha här, det ser jag också fram emot, sedan på söndag är det ju efterlängtad träning 13 - 15.30 ! Hoppas det går lite bättre än förra söndagen, helst ska det gå så bra som det gick förra fredagen ;) Äntligen ställde jag dubblar på trampolin igen, det är en grym känsla! :D
Nu är det ett av mina favoritprogram på Tv, "drömmen om ett barn", älskar sånahär program! 
Bebisar, kärlek, sorg, glädje, mys <3 perfekt kombination för mig! 

Juste, idag betalade vi akvariumet, så nu är det bara att vänta på att det kommer hit från Gävle och sedan skaffa några sorts fiskar att stoppa ner i det, har fortfarande lite svårt att bestämma mig angående namn på min fisk.. förlsag någon? 

Ha en mysig kväll, det ska jag ha! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0