This too shall pass

Nu gick det sådär lång tid igen utan minsta ord här! Men jag skriver ju bara för min egen skull och har jag inte skrivlust så skriver jag inte heller för då spelar inlägget ingen som helst roll för mig själv.

MASSOR har hänt sen sist iaf, i korta drag så kan vi väl säga att jag varit i Kroatien med familjen och J, det var underbart! Så mycket kärlek <3 Det var en fantastisk vecka som var nästintill gratis med, alltid välkommet för fattiga studenter! :) Tack Mamma!

Skolan har dragit igång igen, termin 3 som snart lider mot sitt slut? Företagsekonomi A var ingen lek, inte för att jag hade trott det skulle vara enkelt men det blev endå lite som en chock, har knappt haft en ledig dag sedan augusti känns det som, tenta, inlämning, tenta, tenta, omtenta, tenta... Har inte hunnit åka hem en enda gång den här terminen vilket känns Riktigt pissigt mot familjen och vännerna där hemma.. men alla säger att när man genomlidit denna kurs så kommer inget bli svårare eller jobbigare, det är ju iaf ett ljus i mörkret!
Nu till något roligare, jag har börjat träna gymnastik igen :) Fast nu med Örebro GF KIFs "Rikstruppen", det är Sjukt kul att vara igång igen och jag förstår inte hur jag har klarat mig utan den underbara sport så pass länge!? Jag känner mig lycklig varje gång jag cyklar hem från träningarna, lycklig när jag vaknar med sån där härligt galen träningsvärk i varenda muskel i hela kroppen, lycklig när jag kommer in i hallen och känner lukten, känner känslan och ser glädjen i småtjejerna och killarna som tränar innan oss! 

I början var det oerhört tungt, det kändes att kroppen hade tappat MASSOR av gympamuskler, att gå på gym och träna ger inte alls styrka i samma sorts muskler som man använder i gymnastiken och konditionen var verkligen inte på topp! Men nu börjar det kännas bra igen även om jag inte är tillbaka till 100% så är jag på god väg! 
Styrkan, jag ÄLSKAR styrkan, att svettas, må illa och tvinga sig själv fast man egentligen inte orkar mer när det gör ont är bland det bästa jag vet och på gymmet upplevde jag aldrig något sådant, tror jag är i behov av att någon säger åt mig vad jag ska göra för att jag ska komma så långt :P
Kan bara sammanfatta denna come-back med LYCKA!

Nu måste jag plugga, tenta i organisation på torsdag och känner mig allt annat än nöjd med vad jag pluggat på hittils.. men jag återkommer förmodligen med mer om ett tag! Har mycket i skallen som måste ut, är nämligen GRYMT arg, förtvivlad och ledsen pga något jag fick reda på igår.. Man lär sig av sina misstag och att man inte kan lita på folk har än en gång bevisats! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0