Babyboom!

2012 kommer nog bli ett riktigt "babyboom"-år! Det är hur många som helst i min närhet och bekantskapskrets som ska få eller precis fått små bebisar :D Jag blir så lycklig varje gång jag får reda på att någon är gravid eller när någon rapporterar från BB att en ny liten krabat kommit till världen! Otroligt söta små knyten som har hela livet framför sig.. kan inte hjälpa att man blir lite rörd och sugen själv! 

I lördags blev min kära karl morbror för första gången till en obeskrivligt söt liten flicka, så i måndags när vi var lediga från skolan tog vi en cykeltur till hans syster och sambo för att se det lilla underverket! Oj så söt hon var, redan på bilden i lördags tyckte vi att hon var så söt som man bara kunde bli så då var det svårt att förstå att hon var Ännu sötare i verkligheten och så liten.. man kan ju inte förstå att man varit så liten själv, jag måste varit en ganska liten bebis som trots två veckors "försening" bara vägde 3330g och var 51cm lång, fast man kanske inte växer så mkt när det går över tiden? 
Hans syster mådde efter omständigheterna bra och det var en lycklig liten familj vi besökte på måndagen, att få se och mysa med en så liten sötnos laddade verkligen upp batterierna för en bra tid framöver, och det är tur att vi har så nära till dom så vi kan åka och hälsa på ofta :)

Fortsättning på bebislyckan! Samma måndag fick jag besked om att min närmsta vän hemma i Huddinge hade fött sitt andra barn, en liten pojke och lillebror till finaste Nellie! :') Helt fantastiskt! Det bara sprudlar i hjärtat på mig när två så fina par fått sig en till liten medlem på så kort tid, det bubblar nästan över inom mig! Igår fick jag se en bild på denna lilla snutt och han var så otroligt söt han också, tycker mig även se likheter mellan honom och hans storesyster när hon var nyfödd, så himla söta! Eftersom vi har så luftigt schema så tänkte jag ta mig hem för att hälsa på familjen Jidetorp någon vardag här inom snar framtid! Mys!
Nu ska jag försöka fokusera lite på skolan.. han en del att läsa inför morgondagen, så fram med böckerna om arbetsrätt och av med tvn och andra störningsmoment så blir det läsning en stund här hemma! 

Ha det fint! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0