Moving on

Här sitter jag med sjuk huvudvärk efter en dag som varit både tung och full av anspänning. Exsambon var här och hämtade det mesta av sina grejer, så vi packade ihop allt tillsammans och bar omkring grejer, ner från vinden, ut i bilen, till soprummet och upp på vinden igen. Vet inte hur många timmar vi höll på men minst tre iaf.. Skönt att ha det överstökat, känns som ännu ett steg i "rätt" riktning. För att kunna släppa och gå vidare behöver iaf jag få ordning på allt det praktiska också. Det var även skönt att få träffa honom och se så att han inte gått och deppat ner sig totalt, även om det syntes att allt inte var på topp, vilket jag förstår med tanke på hur tufft han har det nu på flera plan i livet. Allt kom verkligen på en gång för honom, det känns jättehemskt att vara en av de bidragande orsakerna. Men han är stark som en oxe, så han kommer klara det här även om det är tufft just nu.

När han åkte hem fick jag ett klassiskt städryck deluxe och fullkomligt gick lös med dammsugare, trasa, diverste medel, skurhink, skurmopp och allt man kan tänka sig. HERREGUD vad rent det är här hemma nu, så himla skönt.. Inte för att det var särskilt skitigt innan, men nu är det sådär alldeles tipptopp! Jag gillar att ha rent och fint hemma, det är enklare att slappna av på kvällen om man inte ser en massa oreda vart man än tittar tycker jag :)

Nu väntar jag på besök av en person som kommit att betyda väldigt mycket för mig under den här kaosperioden. Så det ser jag fram emot. Denna människa får mig att skina upp som en sol, skratta och må bra genom att bara vara i närheten. En sån person hoppas jag att alla har omkring sig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0